Tokio Hotel Belgium
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

PortaleIndexRegistrerenGalleryZoekenLaatste afbeeldingenInloggen

UITLEG + REGELS !!

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Selene°
Admin
Admin
Selene°

Aantal berichten : 3871
Registration date : 05-12-07

UITLEG + REGELS !! Empty
BerichtOnderwerp: UITLEG + REGELS !!   UITLEG + REGELS !! Emptyvr 29 aug 2008 - 9:18

Tekst & Informatie: Niekje & Nell

Wat is RPG?
RPG betekent Role Playing Game. Letterlijk vertaald is dit een Rollenspel. Dit houdt in dat iedereen zijn eigen rol heeft en daarmee speelt. Zo maak je samen een verhaal.

Hoe begin je eraan? (in het kort)
1. Bedenk een titel/onderwerp. Dit kan bv zijn: "Tokio Hotel Concert", "Meet&Greet met Tokio Hotel", ...
maar ook: "Prison Break", "Gijzeling", "The Notebook", "Duikboot",...
Het maakt niet uit!

2. Maak een nieuw topic open met deze titel/dit onderwerp.

3. In de startpost schrijf je het volgende (ingevuld dus)
(zie hieronder voor voorbeeld!!!)
Personages:
Lijstje:
Naam:
Leeftijd:
....

Regels:

4. Iedereen die wilt meedoen, vult het lijstje in. Dan kan je beginnen met je verhaal te schrijven. Iedereen schrijft vanuit zijn eigen personage en zo bekom je dan een heel verhaal!

REGELS
- Er moet altijd in de 3de persoon enkelvoud geschreven worden (hij/zij/het)

- Geen Godmoding: Het gebruik van andersmans personages. Je mag alleen je eigen personage besturen.

- Geen Powerplay: Dit is je personage geweldig laten worden. Hij kan ineens alles en mag ineens alles.

- Het gebruik van andersmans personages is verboden. Je mag alleen je eigen personage besturen.

- Qua inhoud gelden dezelfde regels als bij de fanfictions. Verboden is:
*Twincest/Bandcest
*Beschreven seks
*Relaties/Affaires/Seks/verliefdheid,.. met/tussen bandleden en/of bestaande familie en/of vrienden
*Automutilatie bevorderend

- Andere onderwerpen/personages dan Tokio Hotel zijn toegelaten, maar vermits het een Tokio Hotel-fanclub is, zou het leuk zijn moesten in de meeste onderwerpen iets van Tokio Hotel terugkomen. In feite wordt het dan zo'n beetje een fanfiction. Je kan ook bv. in het onderwerp "Prison Break" iemand van Tokio Hotel laten terugkomen!.

VOORBEELD
Voorbeeldpost voor de topic starter. Het topic heet: Stilte [gijzeling]

Langzaam kroop de nacht voorbij. De schemering was overgegaan in het duister en de maan had plaats genomen voor de ondergaande zon. Een wazig licht in de verte deed de straat verlichten. De bosjes ritselden. Een man, gehurkt in zwarte kleding, zat achter deze bosjes. Langzaam was hij in slaap gesukkeld, wachtend op de nieuwe dag. Ze hadden klaar moeten zijn, maar ze waren veels te vroeg geweest. Nu moesten ze lang wachten op een nieuwe dag. Hun voorbereiding was goed geweest, té goed zelfs. De school voor zijn neus, een enorm gebouw dat opdoemde uit de duisternis vertoonde geen teken van leven…
Enz.

Dit topic gaat over een gijzeling. Vier mannen proberen de school binnen te dringen en gijzelen een klas. Vijf tieners worden uitgekozen, de rest mag naar huis gaan. Deze tieners moeten zien te overleven in de school, met hun gijzelaars.

Personages:
4 Gijzelaars
5 Tieners

Lijstje:
Naam:
Uiterlijk:
Geslacht:
Innerlijk:
Leeftijd:
Wapens:

Regels:
-Plaatje voor het uiterlijk is toegestaan
-Wapens zijn alleen voor de gijzelaars. De tieners hebben géén wapens!
-De leeftijden moeten rond de 14/16 zijn
-Geen godmoding
-Geen Powerplay
-Inspringen na begin niet meer mogelijk!
-Have fun!

Je ziet dat ik eerst een stuk verhaal schrijf. Dit is de inleiding van het verhaal. Daarin komt al één man voor. Deze moet sowieso gespeeld worden.

Dan geef ik een uitleg over het verhaal. Zodat er een verhaallijn zichtbaar is. Hier geef ik ook al rollen aan. Als deze rollen allemaal gespeeld worden, kan er niemand meer meedoen.
Vervolgens geef ik de personages aan. Hier wordt duidelijk dat er geen vaste personages zijn, maar wel rollen. Het is dus niet zo dat één van de gijzelaars Ryan Nogwat moet heten. De rollen zijn duidelijk, maar voor de rest laat ik het aan de fantasie van de mensen over.

Dan krijg je het lijstje. Je moet ook altijd een lijstje invullen als je wilt meedoen aan een topic. Je moet ook zorgen dat je op tijd bent en dat ze niet al begonnen zijn met de Rpg.
Een lijstje is altijd heel kort. Dit kan dus zijn:
Naam
Leeftijd
Innerlijk
Uiterlijk
Geslacht

Dit is een simpel lijstje. Aan de hand van het topic zou je ook nog dingen eraan toe kunnen voegen als: Huisdier, Extra, Wapens enz.
Bij een bekend personage probeer je het zoveel mogelijk naar waarheid in te vullen, tenzij er staat dat je persé een huisdier moet hebben.
Bij een onbekend personage, oftewel door jezelf bedacht, kun je dit natuurlijk zelf invullen. Je mag geen bekend personage hebben in een topic waar dat personage helemaal niet hoort te zijn.
Bijv. Het topic ‘In de Nacht’ horen allemaal zelfverzonnen personages bij, hier mag je geen personage als: Brad Pitt, Harry Potter enz. nemen.
(UITZONDERING: Bill Kaulitz, Tom Kaulitz, Gustav Schäfer en Georg Listing mogen altijd gebruikt worden!!)

En vervolgens de regels. Deze zijn héél belangrijk, want zo kun je duidelijk maken wat wel en niet mag. Dit moet in elk topic opnieuw vermeld worden, omdat de maker van het topic dit verzint. Alle regels zijn anders.

EXTRA:
- Niekje is de Game Master. dwz dat zij erop toeziet dat de regels van RPG worden nageleefd. Aan haar kan je ook altijd om hulp vragen als je iets niet goed begrijp!
In dit onderdeel gelden verder dezelfde regels als op de rest van het forum!

- Maak gebruik van "Ooc" & "Bic"
Ooc; Out of character (of terwijl, alles wat NIET bij het verhaal hoort.)
Bic; Back in character (of terwijl, alles wat WEL bij het verhaal hoort.)

VOORBEELD:
Ooc; Is dit goed?
Bic; Kees begon een appel te eten.
Ooc; Of niet?

Laatst aangepast door Die.Unendlichkeit op di 2 sep 2008 - 20:11; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tokiohotel-be.net
Natascha.
Schrei-Fan
Schrei-Fan
Natascha.

Vrouw Aantal berichten : 370
Registration date : 01-03-08

UITLEG + REGELS !! Empty
BerichtOnderwerp: Re: UITLEG + REGELS !!   UITLEG + REGELS !! Emptyza 30 aug 2008 - 8:43

ooeoeeeh, dit is best wel coewl denk ik king

Ik snap het nog niet helemaal, maar ik weet zelf ook niet helemaal wat ik dan niet snap, ach whatever, anders vraag ik het wel. ^^

LEUKLEUKLEUK!
Niekje
Superfan
Superfan
Niekje

Vrouw Aantal berichten : 723
Leeftijd : 32
Registration date : 02-04-08

UITLEG + REGELS !! Empty
BerichtOnderwerp: Re: UITLEG + REGELS !!   UITLEG + REGELS !! Emptyza 30 aug 2008 - 11:24

Ik begin gewoon met een topic openen, dan zien jullie het vanzelf wel Wink.
http://tokiohotel4altijd1.hyves.nl/
Bill Lovertt!! <3
Tokio Hotel Fan
Tokio Hotel Fan
Bill Lovertt!! <3

Vrouw Aantal berichten : 3244
Registration date : 13-11-07

UITLEG + REGELS !! Empty
BerichtOnderwerp: Re: UITLEG + REGELS !!   UITLEG + REGELS !! Emptydi 2 sep 2008 - 19:22

Ik vind het een heel leuk idee ^^

Maar ik heb een vraagje.
Stel dat ik Bill speel, mag ik dan wel als ik een stuk schrijf andere personen gebruiken? Bijvoorbeeld dat ik een gesprek tussen Bill en Tom schrijf ofzo, of moet je alleen de gedachten beschrijven?
Niekje
Superfan
Superfan
Niekje

Vrouw Aantal berichten : 723
Leeftijd : 32
Registration date : 02-04-08

UITLEG + REGELS !! Empty
BerichtOnderwerp: Re: UITLEG + REGELS !!   UITLEG + REGELS !! Emptydi 2 sep 2008 - 19:27

Goed dat je het zegt, bij de regels is inderdaad het Powerplay en het Godmoden een beetje vaag uitgelegd. Mijn schuld. Hier een goede uitleg! Je mag alleen je eigen personage gebruiken.

Godmoden:
Dit houdt in dat je het personage van iemand anders bestuurd. Dit mag nooit, tenzij er toestemming van de speler is gegeven en dan mag je dus ook alleen dát personage godmoden!

Dus:
Fout:
Kees liep naar de deur en keek naar Pim. Deze stond op en liep mee.

Goed:
Kees liep naar de deur en keek naar Pim. Hij vroeg zich of hij mee zou gaan.

Stel dat Niekje het personage Tom heeft en Nell bestuurt Bill. Dan mag Nell aan Niekje vragen of ze Tom eventjes mag godmoden. Dit betekent dat ze álleen Tom mag godmoden en dus niet een ander personage.

Powerplay:

Dit houdt in dat je je personage krachtiger maakt dan eigenlijk mogelijk is. Kijk, als je een superhelden Rpg speelt. Dan kun je je superheld natuurlijk krachten laten hebben, maar maak hem niet onsterfelijk!

Is het een Real Life (dus geweld, verkrachting, gijzeling enz.) Rpg, dan kun je onmogelijk superkrachten hebben en je personage kan ook geen duizend tafels achter elkaar ontwijken. Probeer het realistisch te houden:)
http://tokiohotel4altijd1.hyves.nl/
Selene°
Admin
Admin
Selene°

Aantal berichten : 3871
Registration date : 05-12-07

UITLEG + REGELS !! Empty
BerichtOnderwerp: Re: UITLEG + REGELS !!   UITLEG + REGELS !! Emptydi 2 sep 2008 - 20:10

Extra info van Nell!
(is ook in startpost geupdate)

Ooc; Out of character (of terwijl, alles wat NIET bij het verhaal hoort.)
Bic; Back in character (of terwijl, alles wat WEL bij het verhaal hoort.)

VOORBEELD:

Ooc; Is dit goed?

Bic; Kees begon een appel te eten.

Ooc; Of niet?
http://www.tokiohotel-be.net
angel.love
Fan
Fan
angel.love

Vrouw Aantal berichten : 263
Leeftijd : 36
Registration date : 28-07-08

UITLEG + REGELS !! Empty
BerichtOnderwerp: Re: UITLEG + REGELS !!   UITLEG + REGELS !! Emptydi 14 okt 2008 - 7:56

leip cheers

ik doe mee Very Happy ^^
Gesponsorde inhoud

UITLEG + REGELS !! Empty
BerichtOnderwerp: Re: UITLEG + REGELS !!   UITLEG + REGELS !! Empty

UITLEG + REGELS !!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» !!! REGELS !!! LEZEN VOOR JE BEGINT TE POSTEN !!!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Tokio Hotel Belgium :: Offtopic :: Archief :: Fanstuff :: RPG-
Ga naar: